Stöd för en digital inköpsprocess

Upphandlingsmyndigheten har tagit fram ett nytt och förbättrat webbstöd för den digitala inköpsprocessen. Stödet består av nytt fördjupande material om e-handel och en uppdaterad beskrivning av e-upphandling. 
 

En digital inköpsprocess innebär att det finns en sammanhållen elektronisk hantering genom hela inköpsprocessen. Inköpsprocessen omfattar både elektronisk upphandling (e-upphandling) och elektronisk handel (e-handel). Att digitalisera inköpsprocessen kan bland annat leda till ökad avtalstrohet, kostnadsbesparingar, positiv miljöpåverkan och högre kvalitet i inköpsprocessen.

För att göra det lättare för fler offentliga organisationer att införa e-handel har Upphandlingsmyndigheten tagit fram nytt stödmaterial. Stödmaterialet beskriver hur myndigheter kan implementera eller utveckla sin e-handel. På de nya webbsidorna kan du till exempel läsa om planering och hur du går tillväga för att sätta igång arbetet med e-handel i din organisation.  

Senast uppdaterad 20 apr 2018

Mer om Upphandling

Utbildningar

Prenumerera på vårt fokusbrev Upphandling

Se vår integritetspolicy

Webbtjänster inom området