Chatbot svarar på arbetsmiljöfrågor | JP Infonet

Chatbot svarar på arbetsmiljöfrågor

Den AI-baserade chatboten Liv ska svara på vanliga frågor om arbetsmiljö från såväl anställda som organisationer och myndigheter. Det framgår av ett pressmeddelande från worksafetybot.com. 

arbetsliv_chatboten_liv_16x9.jpg

– Min nya chatbot är en viktig del i samhällets innovations- och digitaliseringsutveckling som ska förenkla för alla att ställa frågor och på ett smidigt sätt få vägledning i sitt arbetsmiljöarbete och därigenom skapa tryggare och säkrare arbetsplatser. Vi måste vara nytänkande och ta tillvara på de möjligheter som digitalisering erbjuder, säger Nicklas Persson, arbetsmiljöingenjör med ett förflutet som inspektör på Arbetsmiljöverket, i pressmeddelandet. 

Hur det går för Liv återstår att se.

Senast uppdaterad 14 maj 2019

Mer om Arbetsrätt
Utbildningar
  • Kursen ger dig en uppdatering inom det arbetsrättsliga området gällande begreppet ”personliga skäl”. Fokus ligger på misskötsamhet, illojalitet, kompetensbrister, sjukdom inklusive missbruksproblematik samt brottslighet både inom och utom tjänsten.

    Stockholm 1-dagskurs Föreläsare: Stefan Flemström

Prenumerera på vårt fokusbrev

Se vår integritetspolicy

Webbtjänster inom området