Webbsänd utbildning – så funkar det!


Vi sänder våra kurser direkt via YouTube och för att kunna följa med i kursen behöver du bara följa länken som skickas till dig innan kursstart. Du kan, som vanligt, ställa frågor under kurser till våra föreläsare och vi planerar in både kortare pauser och en längre lunchpaus när kursen pågår hela dagen.

Hur ställer man frågor under en webbsänd utbildning?

För att kunna ställa frågor i realtid behöver du ett Youtube-​ eller Googlekonto. Många har redan det och då har man omedelbar tillgång till kommentarsfältet och kan ställa frågor och kommentera direkt. Om man inte har eller vill skapa ett sådant konto finns möjligheten att mejla frågor. Mejladressen är fragor@jpinfonet.se. Frågefunktionen i sändningen har en begränsning på 200 tecken, så om du vill skriva en längre kommentar eller ställa en längre fråga skicka ett mejl istället.

Har du frågor redan före kursstart är du välkommen att mejla dem till utbildning@jpinfonet.se.

Var finns kursmaterialet?

Kursmaterialet hittar du genom att logga in på jpinfonet.se, klicka på ”Mina tjänster” uppe till höger, klicka på JP Utbildning, klicka på utbildningens namn. Där finns allt material.

Hur loggar man in?

Om du redan använder någon av våra webbtjänster – har du ju redan inloggningsuppgifter. Om inte, får du ett mejl med inloggningsuppgifter så att du kan bekanta dig med relevant informationstjänst och JP Juridiskt bibliotek under en månads tid. Mejlet med inloggningsuppgifter kommer några dagar före kurstillfället du bokat. Hittar du inte mejlet kan det vara idé att kika i skräpposten. Fungerar det ändå inte, eller om du stöter på andra problem, hör av dig på utbildning@jpinfonet.se.

Välkommen på kurs!