Webbsänd utbildning – så funkar det!


Vi sänder våra kurser direkt via vår kursportal. Här behöver du bara klicka på spelaren för att delta i kursen. Du kan som vanligt ställa frågor till våra föreläsare och vi planerar in både kortare pauser och en längre lunchpaus när kursen pågår hela dagen.

Kursportalen hittar du genom att logga in på jpinfonet.se. Klicka på ”Min startsida” uppe till vänster, välj ”JP Utbildning” och sedan utbildningens namn. Där finns spelaren till själva livsändningen, kursmaterial i form av en Powerpoint, länkar till rättsligt material, schema och programpunkter för dagen, information om föreläsare samt ett kursintyg som du kan ladda ner efter genomgången kurs.

Hur ställer man frågor under en webbsänd utbildning?

För att kunna ställa frågor använder vi oss av verktyget Mentimeter. I kursens sändning får du en kod att använda på menti.com för att kunna ställa dina frågor. 

Var finns kursmaterialet?

Kursmaterialet hittar du genom att logga in på jpinfonet.se, klicka på ”Mina tjänster” uppe till höger, klicka på JP Utbildning, klicka på utbildningens namn. Där finns allt material.

Hur loggar man in?

Om du redan använder någon av våra webbtjänster – har du ju redan inloggningsuppgifter. Om inte, får du ett mejl med inloggningsuppgifter så att du kan bekanta dig med relevant informationstjänst och JP Juridiskt bibliotek under en månads tid. Mejlet med inloggningsuppgifter kommer några dagar före kurstillfället du bokat. Hittar du inte mejlet kan det vara idé att kika i skräpposten. Fungerar det ändå inte, eller om du stöter på andra problem, hör av dig på utbildning@jpinfonet.se.

Välkommen på kurs!