JP Infonet är sedan januari 2021 godkänd utbildningsanordnare hos AFa Försäkring. Det innebär att när man går en arbetsmiljöutbildning hos oss kan man ansöka om stöd för deltagaravgiften hos AFa Försäkring. Här går vi bland annat igenom vem som kan ansöka om stödet och vilka kurser vi erbjuder.  

Stödet är en satsning från Svenskt Näringsliv, LO och PTK där målsättningen är att fler privata företag inom näringslivet ska ges möjlighet till kompetenshöjning inom arbetsmiljö. Stödet administreras av AFa Försäkring.

Vem kan ansöka om stöd?


Satsningen omfattar alla företag och organisationer med minst en anställd inom privat sektor som har tecknat kollektivavtal och Trygghetsförsäkring vid arbetsskada (TFA) för de anställda. 

Stöd ges för grundutbildning för chefer samt för vidareutbildning av både chefer och skyddsombud/arbetsmiljöombud.

Hur ansöker man om stöd?


Du söker stöd via en webbanmälan på AFa Försäkrings hemsida. Stödet gäller för arbetsmiljöutbildning som genomförs 2021–2023. 

Ansök här >

Hur stor är ersättningen?


Om chef och skyddsombud/arbetsmiljöombud deltar gemensamt på utbildningen utgår stöd för 70 procent av deltagaravgiften. För utbildningar där chefer eller skyddsombud/arbetsmiljöombud deltar utgår stöd för 50 procent av deltagaravgiften.

Mer information om stödet och hur du ansöker hittar du hos AFa Försäkring.

Vi erbjuder arbetsmiljöutbildningar i flera olika format


Till våra öppna utbildningar >
Till våra webbkurser >
Till våra kundanpassade utbildningar >

Vad inom arbetsmiljöområdet måste du och dina kollegor lära er mer om? Hör gärna av er till oss på utbildning@jpinfonet.se och berätta, så hjälper vi er att hitta rätt utbildning!