Inloggning och personliga inställningar

Jag behöver hjälp med att logga in!
Vad är skillnaden på ett personlig inlogg och att logga in via länk?
Hur får jag tillgång till nyhetsbreven?
Hur avprenumererar jag på marknadsutskick? 

Support

Hur får jag tillgång till en informationstjänst?
Hur byter eller lägger jag till användare?
Adressändring 

Sökhjälp

Hur använder jag sökfunktionen i webbtjänsterna?
Jag hittar inte det jag söker efter!
Kan jag få en genomgång av informationstjänsten? 

Abonnemang och avtal

Hur får vi tillgång till fler informationstjänster eller abonnemang?
Frågor om avtal, abonnemang eller fakturor 

Utbildning och rådgivning

Kan jag få juridisk rådgivning utöver det som finns i min informationstjänst?
Vad hittar jag JP Utbildnings kurskalender?
Till vem vänder jag mig med frågor om kundanpassade utbildningar? 

Kontaktuppgifter

Kundtjänst
JP Infonets experter
Presskontakter

 

Svar

Jag behöver hjälp med att logga in!

Klicka på Logga in längst upp till höger på vår hemsida jpinfonet.se. Skriv sedan in ditt användarnamn och lösenord som du fått av oss i ett välkomstmail. Om du glömt bort ditt lösenord kan du enkelt få ett nytt genom att klicka på Glömt lösenord?. När du har loggat in klickar du på Mina tjänster för att komma till din specifika informationstjänst.

 

Vad är skillnaden på ett personlig inlogg och att logga in via länk?

Vissa av våra kunder har en länkinloggning, vilket innebär att du är automatiskt inloggad i våra tjänster via din arbetsplats datorer (IP-nummer). Vi rekommenderar ändå att du loggar in med dina personliga inloggningsuppgifter då det finns många funktioner du endast kommer åt i detta läge. Exempelvis möjligheten att spara favoriter och att kunna använda vårt utredningsverktyg.

 

Hur får jag tillgång till nyhetsbreven?

När du är inloggad i systemet ser du ditt namn längst upp till höger på sidan. Klickar du där kan du sedan välja inställningar i menyn. Under fliken nyhetsbrev kan du enkelt välja vilka tjänster du vill få nyhetsbrev från.

 

Hur avprenumererar jag på marknadsutskick?

Längst ner i alla våra utskick kan du välja att avregistrera dig från kommande mail. 

 

Hur får jag tillgång till en informationstjänst?

Om din arbetsplats har ett befintligt avtal kan du kontakta er lokala administratör eller vår kundtjänst på 08 - 462 65 60 eller info@jpinfonet.se.

Har ni inget avtal kan du istället ansöka om en kostnadsfri testperiod. Ansök om en kostnadsfri testkod här.

 

Hur byter eller lägger jag till användare?

Vår kundtjänst hjälper dig med att byta eller lägga till användare. Hör av dig på 08 -  462 65 60 eller info@jpinfonet.se.

 

Adressändring?

Anmäl er adressändring direkt till oss på info@jpinfonet.se så hjälper vi dig.

 

Hur använder jag sökfunktionen i webbtjänsterna?

I alla webbtjänster finns en sökmotor med Googles sökteknik tillgänglig. Här söker du på samma sätt som du söker på Google med ett sökord eller en fras. Du kan även filtrera ditt resultat efter bland annat typ av dokument, domstol eller datum.

 

Jag hittar inte det jag söker efter!

Våra redaktörer hjälper dig gärna hitta i tjänsten. Kontakta dem på sokhjalp@jpinfonet.se.

 

Kan jag få en genomgång av informationstjänsten?

Självklart, vi erbjuder kostnadsfria webinar för dig som vill lära dig mer om din informationstjänst. Mer information och anmälan hittar du här.

Är ni en större grupp som önskar få användarutbildning på plats? Kontakta oss på 08 - 462 65 60 så blir du kopplad till ansvarig affärsutvecklare.

 

Hur får vi tillgång till fler informationstjänster eller abonnemang?

Vi hjälper dig med att lägga till användare eller webbtjänster. Vänligen kontakta oss på info@jpinfonet.se eller 08 - 462 65 60.

 

Frågor om avtal, abonnemang eller fakturor

Vår kundtjänst hjälper till med alla frågor som rör avtal, fakturor med mera. Vänligen kontakta oss på info@jpinfonet.se eller 08 - 462 65 60.

 

Kan jag få juridisk rådgivning utöver det som finns i min informationstjänst?

Våra konsulter kan hjälpa dig med både små och stora ärenden. Vi erbjuder en enkelt och snabb onlinerådgivning där du ställer din fråga direkt i via detta formulär.

Vi erbjuden även mer omfattande konsulthjälp inom förvaltningsrätt, skoljuridik, socialrätt och samhällsbyggnad. Läs mer om vår juridiska rådgivning här.

 

Vad hittar jag JP Utbildnings kurskalender?

Vi erbjuder öppna kurser inom bland annat socialrätt, skoljuridik, miljörätt och samhällsbyggnad. Du ser våra aktuella kurser här.

 

Till vem vänder jag mig med frågor om kundanpassade utbildningar?

Vi erbjuder kundanpassade utbildningar inom förvaltningsrätt, skoljuridik, socialrätt, samhällsbyggnad och GDPR. Vill du veta mer eller boka en utbildning är du välkommen att kontakta vår kundtjänst på 08 - 462 65 60 eller info@jpinfonet.se.

 

Kundtjänst

Telefon: 08 462 65 60
E-post: info@jpinfonet.se

 

JP Infonets experter

Vi delar inte ut våra samarbetspartners kontaktuppgifter. Vill du komma i kontakt med någon av våra experter kan du istället vända dig till deras arbetsplatser. 

 

Presskontakter

Våra jurister hjälper gärna till och svarar på frågor. Är du journalist eller redaktör är du välkommen att höra av dig till JP Infonets Marknads- och försäljningschef Kajsa Palmberg.

Telefon: 08 120 990 41
E-post: kajsa.palmberg@jpinfonet.se